تدریس خصوصی تیزهوشان

مشاوره تحصیلی چقدر در آینده فرد موثر است؟؟؟

از چه زمان و مقطعی باید از راهنمایی های یک مشاوره تحصیلی بهره برد؟؟؟

از بین تعداد زیادی مشاور و دپارتمان مشاوره تحصیلی کدام مشاور را انتخاب کنیم.

در جامعه همه ما شاهد افرادی بوده ایم که پس از طی کردن مسیر زیادی از زندگی متوجه شدند که راه را اشتباه رفتن. مسیر را بدون علاقه و صرفا  از روی اجبار طی کرده اند. موضوع انتخاب رشته را مثال میزنیم. افراد زیادی صرفا وارد دانشگاه می شوند. حتی از رشته ای که قرار است چند سال از عمرشان را صرف کنند اطلاعات سطحی ندارند. بسیاراند افرادی که عاشق موسیقی و هنر اند اما از روی نا آگاهی وارد رشته های فنی و مهندسی شدند. این موضوع باعث سرخوردگی و احساس پوچی در افراد می شود زیرا احساس می کنند در هیچ کاری موفق نیستند.

همه افراد دارای استعداد های بالقوه هستند که باید شناخته شود. یکی ریاضیدان خوبی است یکی عکاس…

برخلاف باور عموم که صرفا در دوران حیاتی کنکور به سراغ راهنمایی و مشاوره هستند باید گفت مشاوره تحصیلی از دوران ابتدایی در یافتن راه درست و آینده افراد بسیار موثر است . چراکه از همان ابتدای راه با تشخیص استعداد دانش آموز می توان فرد را در مسیر درست هدایت کرد تا در نهایت با یک فرد سردرگم و شکست خورده مواجه نشویم .

مشاوره تحصیلی به جهت نقش مهمی که در موفقیت یا شکست دانش آموزان و دانشجویان در مسیر تحصیلی و شغلی خود ایفا می کند از اهمیت بسیاری دارد.

مشاور تحصیلی بسته به موقعیت وظایف متفاوتی دارد. بطور کلی وظیفه ی مشاور تحصیلی عبارت است از: هدایت تحصیلی، آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری، حل مشکل افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحانات، رفع رفتارهای نابهنجار، ارائه راهکار برای حل مشکلات روحی و روانی و در نهایت هموار کردن مسیر دانش آموزان برای موفقیت در زندگی.

درخواست مشاوره با واتساپ https://wa.me/+989302208870
درخواست مشاوره با سروش https://sapp.ir/Sanjesh1co
درخواست مشاوره با تلگرام https://t.me/Sanjesh1co

مشاوره تحصیلی راهنمایی و مشاوره در هر مقطع در مرکز معتبر و تخصصی مشاوره سنجش یک

در راهنمایی و مشاوره تحصیلی موارد زیر حتما باید در نظر گرفته شود.

– توجه به اصالت دانش آموز و آموزش و پرورش وی.

– وجود تفاوت‎های فردی در دانش آموزان و ضرورت شناخت و توجه به این تفاوت ها در امر آموزش و پرورش.

– وجود استعدادهای عمومی و اختصاصی در دانش آموزان و ضرورت شناخت و پرورش تدریجی و سنجش آن ها.

-رشد جمعیت و افزایش گرایش ها و علاقه‎مندی به تحصیل در سطوح مختلف و گسترش علوم و تکنولوژی.

– تراکم و تنوع واحدهای درسی در رشته های تحصیلی و ضرورت انتخاب مناسب.

– توسعه ی مشاغل و حرفه و ضرورت انتخاب شغل مناسب.

– گسترش نیازهای جامعه به نیروی انسانی در سطوح مختلف مهارت.

– وجود مسایل و مشکلات جسمانی، عاطفی، اجتماعی، رفتاری، تحصیلی و خانوادگی در دانش آموزان.

وظایف راهنمایی و مشاوره تحصیلی در دوران ابتدایی

  1. درک و شناسایی دانش آموز : این موضوع هرچه سریع تر آغاز شود نتیجه بهتری خواهد داشت در واقع یک مشاور با شناختن رغبت و سایر خصوصیات منحصر به فرد هر دانش آموز موجب جهت گیری درست می شود .
  2. پیشگیری : اگر مشکلات دانش آموز را در سنین دبستان از بین ببریم، این مشکلات بعدها مزمن نخواهند شد. در مورد کودکان این گروه سنی، به علت انعطاف پذیر بودن احساسات و عواطف آنها، مشکلات به سادگی رفع می شوندو در آینده ،کمتر با کودکان و نوجوان دارای مشکل، مواجه خواهیم بود
  3. وظیفه تکاملی : اساساً هدف مشاوره در این دوران، تکامل و رشد و نمو کودک به عنوان یک شخصیت مطلوب و برخوردار از سلامت کامل در جامعه ای است که باید در آن زندگی کند.
  4. بررسی نقاط ضعف و قوت : پایه ابتدایی زمینه ساز تحصیل در مقاطع بالاتر است، یافتن نقاط ضعف و قوت دانش آموز در این مرحله موجب جلوگیری از انباشته شدن مطالب و درک بهتر دروس هر مقطع میشود .

وظایف راهنمایی و مشاوره تحصیلی در دوره متوسط

  • تعیین رشته تحصیلی

با در نظر گرفتن تعیین رشته در دوره متوسطه یکی از حساس ترین دوران برای یک دانش آموز محسوب می شود که باید به دانش آموز کمک کرد با شناخت دقیق استعداد و توانایی های خود بهترین رشته تحصیلی را انتخاب کند.

  • برنامه ریزی در جهت رسیدن به هدف

دانش آموز پس از دوره انتخاب رشته و تحصیل در یکی از گروه های نظری، فنی حرفه ای، کاردانش 3 سال حیاتی و سرنوشت ساز را طی می کند که با وجود حجم بالای مطالب درسی و تعداد دروس اولین گام برای موفقیت داشتن یک برنامه شخصی سازی شده و پیگیری اجرای برنامه می باشد.

  • ایجاد انگیزه برای پیمودن راه
  • تشخیص مشکلات و نقاط ضعف دانش آموز
درخواست مشاوره با واتساپ https://wa.me/+989302208870
درخواست مشاوره با سروش https://sapp.ir/Sanjesh1co
درخواست مشاوره با تلگرام https://t.me/Sanjesh1co
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]