فیزیک یازدهم چند درصد از کل فیزیک کنکور را شامل می شود؟ 

به طور کلی می­توان گفت در کنکور 98 هم در رشتهٔ ریاضی و هم در رشتهٔ تجربی 30 درصد تست­ها از فیزیک یازدهم طرح شده است. در دفترچه رشتهٔ ریاضی 13 تست از کل 45 تست فیزیک (یعنی 29 درصد)‌ و در دفترچهٔ رشتهٔ تجربی 9 تست از کل 30 تست فیزیک (دقیقا 30 درصد) از مباحث این پایه بوده. علاوه بر آن منبع اصلی هم برای نظام قدیم و هم برای نظام جدید کتاب فیزیک یازدهم (نظام جدید)‌ بوده است.

فیزیک یازدهم شامل 4 مبحث اصلی است: الکتریسیتهٔ ساکن، جریان الکتریکی، مغناطیس و القای الکترومغناطیسی. این مباحث در کتاب رشتهٔ ریاضی به چهار فصل با همین نام­ها و در کتاب رشتهٔ تجربی به سه فصل تقسیم می­شود. در واقع در کتاب رشتهٔ تجربی مباحث مغناطیس و القای الکترومغناطیسی در یک فصل (فصل سوم) ارائه شده­اند. برای آنکه معیارمان در تحلیل هر دو رشتهٔ ریاضی و تجربی یکسان باشد، برای رشتهٔ تجربی هم مباحث مغناطیس و القای الکترومغناطیسی را مجزا بررسی می­کنیم.

از بررسی دقیق دفترچه­های کنکور 98 چنین برمی‌آید که در هر چهار مبحث فوق، منبع اصلی طرح سوال برای هر دو نظام، کتاب­های نظام جدید بوده است. فقط 2 تست از کل 87 تست طرح شده از این مباحث در 4 دفترچهٔ ریاضی داخل، ریاضی خارج، تجربی داخل و تجربی خارج از کتاب فیزیک نظام قدیم بوده که هر دو از مبحث به هم بستن خازن­ها طرح شده و سایر تست­ها همگی در چارچوب کتاب نظام جدید بوده است. این در حالی است که حجم و عناوین فرعی مطالب درسی در هر یک از چهار فصل مذکور در نظام قدیم گسترده ­تر از نظام جدید است.

نتیجه داوطلبان کنکور 99 کتاب­های فیزیک نظام جدید را کاملا جدی بگیرند و علاوه بر متن کتاب، همهٔ مثال­ها، پرسش­ها و مسائل کتاب درسی را به دقت یاد بگیرند و از فعالیت­ها و آزمایش­ها هم غافل نشوند.

نکتهٔ دیگر اینکه، تست­های این چهار مبحث در آزمون تجربی داخل کشور در دفترچه­های نظام جدید و نظام قدیم دقیقا یکسان بوده و هیچ تفاوتی با هم نداشته­اند. در آزمون تجربی خارج از کشور نیز تست­های این مباحث برای نظام جدید و نظام قدیم کاملا یکسان بوده. در آزمون ریاضی داخل کشور، فقط 2 تست از 13 تست این مباحث در دفترچه­ های نظام جدید و نظام قدیم با هم متفاوت بوده و 11 تست در هر دو دفترچه عینا تکرار شده‌اند. این ترکیب در مورد آزمون ریاضی خارج از کشور نیز در نظام جدید و قدیم تقریبا به همین صورت دیده می­شود.
جدول زیر اجمالا سهم هر یک از مباحث فیزیک یازدهم را در کنکور 98 نشان می­دهد:

درخواست مشاوره با واتساپ https://wa.me/+989302208870
درخواست مشاوره با سروش https://sapp.ir/Sanjesh1co
درخواست مشاوره با تلگرام https://t.me/Sanjesh1co
بودجه بندی فیزیک یازدهم درکنکور
درخواست مدرس با واتساپ https://wa.me/+989302208870
درخواست مدرس با سروش https://sapp.ir/Sanjesh1co
درخواست مدرس با تلگرام https://t.me/Sanjesh1co
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]