تصمیم گیری |

نکات طلایی کنکور تجربی | اگر با دقت به گذشته نگاه کنیم می بینیم خیلی از کارمون رو بدون تصمیم گیری انجام دادیم. ممکنه از روی عادت باشه یا دیگران برامون تصمیم گرفته باشن و یا اجبار پدر و مادر…

ما هیچوت برای مدرسه رفتن یا نرفتن تصمیم نگرفتیم. خیلی از امور زندگی ما به این صورت جهت دهی میشن و ما فقط مجریان اون هستیم؛ البته کیفیت و کمیت اجرا دست خود ماست.

اما در مورد کنکور، تو باید خودت تصمیم بگیری که برای کنکورت تلاش کنی باید خودت بشینی و عهد ببندی که میخوای توی این راه قدم بذاری، اگه با زور پدر و مادرت میخوای درس بخونی، اگه بخاطره رو کم کنی میخوای برای کنکور بخونی احتمالش خیلی کمه که موفق بشی.

باید به معنای واقعی تصمیم بگیری که پا توی این راه بزاری. مسیری که در پیش داریم مسیر راحتی نیست و برای موندن توی این مسیر من به این تصمیم تو نیاز دارم.

بذارید اهمیت این موضوع رو با یه مثال براتون توضیح بدم:

_فرد الف: خودش تصمیم میگیره ترک تحصیل کنه.

_فرد ب: از مدرسه اخراجش میکنن.

یا

_فرد الف: خودش تصمیم میگیره تو رشته ی حسابداری ادامه تحصیل بده.

فرد ب: بخاطر اجبار خانواده یا جو عمومی جامعه به رشته حسابداری سوق پیدا میکنه.

کدوم یک از افراد بنظرتون موفق میشن؟

_ تصمیم گیری رو با علاقه اشتباه نگیر. وقتی تصمیم میگیری تو با عقلت شرایط رو میسنجی و از راه های موجود یکی رو انتخاب میکنی، ممکنه مسیر انتخابی رو دوس نداشته باشی اما این رو انتخاب میکنی و متعهد میشی که راه رو ادامه بدی، وقتی خودت تصمیم میگیری به همین راحتی از انتخابت رو برنمی گردونی، انقدر راحت دلسرد نمیشی و انرژیت کم نمیشه .

_ ازت میخوام قبل از هر کاری بشینی و با خودت تصمیم بگیری، اگه واقعا مرد این میدون هستی من هم کنارت هستم و ریز به ریز بهت خواهم گفت که چیکار کنی.

حالا اگه تصمیمت رو گرفتی توی نکته های بعدی بهت خواهم گفت چیکار کنی.

نکته بعدی: شناخت جزئیات کنکوره

درخواست مشاوره با واتساپ https://wa.me/+989302208870
درخواست مشاوره با سروش http://sapp.ir/Sanjesh1co
درخواست مشاوره با تلگرام https://t.me/Sanjesh1co
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]